Πώς γίνεται η Τσέλσι της ανισορροπίας και της 6ης θέσης να έχει αυξήσει την αξία της;

Ο Μπόελι πριν από μια διετία εξαγόρασε τις μετοχές των «μπλε» από τον Ρομάν Αμπράμοβιτς έναντι 2,3 δισεκατομμυρίων λιρών. Σίγουρα, δεν ήταν αναίμακτη, στο αγωνιστικό κομμάτι, αυτή η μετάβαση. Παρ' όλα αυτά, η αξία της έχει αυξηθεί τουλάχιστον κατά 500 εκατομμύρια! Και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι γι' αυτό...  

Πώς γίνεται η Τσέλσι της ανισορροπίας και της 6ης θέσης να έχει αυξήσει την αξία της;

Η Τσέλσι κατάφερε με εντυπωσιακό φινάλε στην περασμένη αγωνιστική περίοδο να εξασφαλίσει παρουσία στην Ευρώπη τη νέα σεζόν, κατέλαβε την 6η θέση, ωστόσο, ο Ποτσετίνο απομακρύνθηκε και προσελήφθη ο Έντσο Μαρέσκα για να ξεκινήσει μια νέα εποχή. Ή καλύτερα, ακόμα μία, αφού και ο Μπόελι φαίνεται πως έχει τις... παθογένειες του Ρομάν Αμπράμοβιτς και την ίδια αλλεργία σε ό,τι αφορά την μακρά θητεία κάποιου προπονητή στην άκρη του πάγκου.

Σε αυτή τη διετία, το νέο μεγάλο αφεντικό του κλαμπ έχει διαθέσει περί τα 1,2 δισεκατομμύρια λίρες για μεταγραφές και έχει εισπράξει από πωλήσεις περίπου 350 εκατομμύρια.

Την ποδοσφαιρική χρονιά 2022-2023 η ομάδα τερμάτισε στη 12η θέση σε μια περίοδο απόλυτα αναγνωριστική της νέας τάξης πραγμάτων και τώρα ήρθε η 6η θέση που τουλάχιστον επέτρεψε στο σύλλογο να βρεθεί στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις της νέας σεζόν. Χάθηκε και ο τελικός του Λιγκ Καπ από τη Λίβερπουλ και γενικότερα η αγωνιστική εικόνα των «μπλε» μόνο ισορροπημένη δεν μπορούσε να χαρακτηριστεί στο μεγαλύτερο διάστημα της χρονιάς.

Κι όμως, όπως αναλύει η έγκυρη ιστοσελίδα theAthletic, η αξία της Τσέλσι έχει ανέλθει πια στα 2,75 δισεκατομύρια λίρες, στα +500 εκατομμύρια από την τιμή που πλήρωσε ο Μπόελι για να την κάνει δική του! Πώς γίνεται αυτό;

Η πλατφόρμα Football Benchmark, που αναλύει τα δεδομένα από τις ποδοσφαιρικές ομάδες, αναλύει τις οικονομικές δραστηριότητες των συλλόγων, τη δύναμη στο εμπορικό κομμάτι, την αξία των ποδοσφαιριστών, τη δραστηριότητα και τον αντίκτυπό τους στα social media, όπως επίσης και τους ακόλουθους των κλαμπ στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Οι παράμετροι που λαμβάνονται υπόψιν είναι:

Η βιωσιμότητα, με τα οικονομικά στοιχεία από τους μισθούς των υπαλλήλων σε κάποιο από τα κλαμπ, μέχρι και τις τιμές που παρουσιάζονται πριν και μετά τις μεταγραφές.

Η δημοτικότητα, σε ό,τι αφορά τα δεδομένα που συγκεντρώνονται από τα social media.

Οι δυνατότητες του ρόστερ με ανάλυση από το Football Benchmark, συγκρίνοντας τις επιδόσεις στο γήπεδο και τις πιθανές επιτυχίες του εκάστοτε συλλόγου.

Τα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και η εκμετάλλευση αυτών των εσόδων.

Η ιδιοκτησία του γηπέδου, με το κατά πόσο ανήκει το γήπεδο στην κάθε ομάδα ή όχι.

Η αύξηση της αξίας της Τσέλσι φτάνει στο 9% για την τελευταία διετία, με την κορυφαία ομάδα σε αυτή τη λίστα αξίας, να είναι η Ρεάλ Μαδρίτης με τα 4,42 δισεκατομμύρια λίρες, με αύξηση που έφτασε μέχρι και το 27%. Σε αγγλικό επίπεδο και λόγω του πρότζεκτ του Αρτέτα που έχει κάνει πλέον την Άρσεναλ ομάδα που πραγματοποιεί πρωταθλητισμό τα τελευταία δυο χρόνια, η αύξηση αυτή παρουσιάζει ποσοστό 35%, με συνολική αξία 2,69 δισ.λιρών.

Η Μάντσεστερ Σίτι ανήλθε στα 4,27 δισεκατομμύρια με αύξηση 21%, ενώ και η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με δυο τίτλους τα τελευταία δυο χρόνια έχει παρουσιάσει αύξηση 24%, φτάνοντας στα 4,21 δισεκατομμύρια. Βέβαια, εδώ υπήρξε και η επένδυση του Σερ Τζιμ Ράτκλιφ και της INEOS.

Η Λίβερπουλ είχε αύξηση μόλις στο 7%, έχοντας αξία 3,63 δισεκατομμύρια λίρες και η Τότεναμ έφτασε ν' αξίζει 3,04 δισ.λίρες, με βελτίωση της τάξης του 26%.

Κώστας Ζάλιαρης