Και όμως, υπάρχει κάτι, στο οποίο η Τότεναμ είναι ξεκάθαρα πρώτη!

Ένας τομέας που μπορούμε να πούμε ότι η Τότεναμ απλά… σαρώνει, είναι αυτός των social media. Πιο συγκεκριμένα, στη δημοφιλή εφαρμογή TikΤok, καταλαμβάνουν μακράν την πρώτη θέση.

Και όμως, υπάρχει κάτι, στο οποίο η Τότεναμ είναι ξεκάθαρα πρώτη!

Το ΤikΤοk είναι μια πλατφόρμα δημιουργίας και κοινοποίησης βίντεο μικρής διάρκειας. Η εφαρμογή δημιουργήθηκε το 2016 από την κινέζικη εταιρεία ByteDance, για αγορές εκτός της Κίνας. Πλέον χαρακτηρίζεται ως ο νέος «βασιλιάς» των social media. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το κοινό στο οποίο απευθύνεται και αφορά άτομα ηλικίας μεταξύ 15 και 24 ετών. Σύμφωνα με την Statista, οι νέοι αυτών των ηλικιών στο Ηνωμένο Βασίλειο περνούν στο ΤικΤοκ σχεδόν 30 ώρες κάθε μήνα.

Η Τότεναμ δεν ήταν ο πρώτος σύλλογος της Premier League που έκανε αναρτήσεις στο TikTok. Εντάχθηκαν στην πλατφόρμα πριν το αρχικό lockdown του Covid-19 εκτοξεύσει τη δημοτικότητά της. Τον Μάρτιο του 2020, όταν διακόπηκε η Premier League, οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο άρχισαν να εργάζονται και να σπουδάζουν από το σπίτι, η ομάδα διαχείρισης των social media των «σπιρουνιών» προσάρμοσε το περιεχόμενό της ανάλογα.

H Τότεναμ βρίσκεται στην κορυφή των συλλόγων της Premier League με τους περισσότερους ακόλουθους, καταγράφοντας μάλιστα τον αριθμό των 38,5 εκατομμύριων ακολούθων. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Μάντσεστερ Σίτι με περίπου οκτώ εκατομμύρια λιγότερους ακόλουθους (30,6 εκ.), ενώ μια θέση πίσω βρίσκεται η συμπολίτισσά της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με 28,7 εκ. Ακολουθούν Λίβερπουλ με 23,4 εκ. και η Τσέλσι με 18,3 αντίστοιχα. Ποιος θα το περίμενε πως οι αντίπαλοι τους στο βόρειο Λονδίνο και το «Έμιρεϊτς» δεν θα ήταν καν στην πεντάδα με μόλις 8,5 εκ. ακόλουθους…

Στα «σπιρούνια» αντιλήφθηκαν από νωρίς πως για την προσέγγιση νεότερων ηλικιακών ομάδων απαιτεί μια διαφορετική στρατηγική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από αυτή που μπορεί να υιοθετούν οι σύλλογοι σε άλλες πλατφόρμες. Αυτό τους βοήθησε, έτσι ώστε να αναπτυχθούν περισσότερο έναντι των πέντε μεγάλων ανταγωνιστών τους, οι οποίοι έχουν πολύ μεγαλύτερη απήχηση σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτό που κάνει την Τότεναμ να ξεχωρίζει είναι πως προβάλει ακατέργαστο περιεχόμενο. Μια από τις ενότητες που προβάλλουν ονομάζεται «#WeeklyWithSpurs» και αφορά συλλογή φωτογραφιών από τα παρασκήνια που τραβήχτηκαν από τους παίκτες.

Για παράδειγμα, ένας από τους παίκτες τους βρίσκεται στο γυμναστήριο και βγάζει μια selfie στον καθρέφτη. Ενώ ένας άλλος από τους παίκτες τους βρίσκεται στο προπονητικό κέντρο με το βραβείο του πολυτιμότερου παίκτη του αγώνα. Ένας άλλος περπατάει μέσα από τις πόρτες του προπονητηρίου.

Ο Κρις Ριβ, διευθύνων σύμβουλος της Reeve Social Media, ενός πρακτορείου μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δήλωσε:

«Έχουν ένα τόσο καλό επιλεκτικό μείγμα περιεχομένου».

Πολλοί μεγάλοι σύλλογοι φοβούνται να αναπαράγουν ακατέργαστο περιεχόμενο αλλά η προβολή αυθεντικού, ακατέργαστου περιεχομένου είναι εξαιρετικά αποτελεσματική στο TikTok. Δίνει στους ανθρώπους έναν λόγο να το ακολουθήσουν επειδή διαφέρει από αυτό που βλέπουν στο Instagram ή στο Facebook. Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι οπαδοί των «σπιρουνιών» σε όλο τον κόσμο θα ακολουθήσουν το TikTok τους, επειδή ξέρουν ότι παίρνουν κάτι μοναδικό και όχι το ίδιο γενικό περιεχόμενο από άλλα κανάλια.

Σταύρος Λαδιάς