Με ένα εκατομμύριο μηνύματα τη μέρα, οι εταιρείες στοιχηματισμού δεν θα χάσουν τον ύπνο τους, με απαγόρευση στις φανέλες!
Με τον νέο νόμο που απαγορεύει στην Αγγλία τις στοιχηματικές εταιρείες να εμφανίζονται στο μπροστά μέρος της φανέλας πρόκειται να δημιουργηθεί ένα συνολικό κενό την επόμενη σεζόν στο μπάτζετ, τουλάχιστον στις μισές ομάδες της κατηγορίας που ανέρχεται σχεδόν στα 100 εκατομμύρια λίρες. Το θέμα είναι πως έτσι δεν υπάρχει περίπτωση να καταπολεμηθεί η διαφήμιση του στοιχηματισμού, αφού μόνο το πρώτο Σαββατοκύριακο των μεταδόσεων της Premier Leagie στην Βρετανία είχε μια αύξηση 27% στις χορηγικές παρουσίες στην τηλεόραση . Πιστεύει κανείς πως με την απαγόρευση στις ομάδες να έχουν χορηγό τη φανέλα θα μειωθεί η διαφήμιση; Ας είμαστε σοβαροί. Μία ευρωπαϊκή έρευνα ανέδειξε πως υπάρχουν περίπου 1 εκατομμύριο μηνύματα την ημέρα σε γενική βάση μέσα από τηλεόραση ραδιόφωνο και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνεπώς έχουμε κλασική περίπτωση στρουθοκάμηλου!

Γράφει ο Maverick
Περισσότερες από τις μισές ομάδες της Premier League έχουν μια στοιχηματική εταιρεία ως κύριο χορηγό τους και σύντομα θα πρέπει να αναζητήσουν αλλού λύσεις για μια εμπορική έλλειψη που συνολικά αναμένεται να φτάσει τα 100 εκατομμύρια λίρες (135 εκατομμύρια ευρώ περίπου).
Θα εξακολουθούν να έχουν την ευκαιρία να προβάλλουν στοιχηματικές εταιρείες στα μανίκια, στις πινακίδες διαφήμισης και στα ρούχα προπόνησης, αλλά προβλέπεται ότι η αξία ορισμένων χορηγικών συμβολαίων θα μπορούσε να μειωθεί κατά το ήμισυ τους επόμενους 12 μήνες.
«Πιθανότατα θα είναι η μεγαλύτερη αναταραχή στη βιομηχανία εδώ και 20 χρόνια, όταν οι στοιχηματικές μάρκες άρχισαν να βγαίνουν μπροστά στις φανέλες», τόνισε στο σάιτ Afhletic.gr ο Joe Williams, διευθυντής της WH Sports, μιας εταιρείας χορηγιών αθλητικών συλλόγων με έδρα το Λονδίνο.
Έντεκα σύλλογοι — Άστον Βίλα, Έβερτον, Γουέστ Χαμ, Γουλβς, Νότιγχαμ Φόρεστ, Φούλαμ, Κρίσταλ Πάλας, Μπρέντφορντ, Μπόρνμουθ, Μπέρνλι και Σάντερλαντ — έχουν μια τελευταία σεζόν με μια στοιχηματική πλατφόρμα στο μπροστά κομμάτι της φανέλας.
Έχει συνήθως γίνει η πιο κερδοφόρα επιλογή για εκείνους τους συλλόγους εκτός του λεγόμενου Big-6 και, ως εκ τούτου, είναι δύσκολο να την απορρίψουν. Η Φούλαμ, που ήταν ο πρώτος σύλλογος της Premier League που χορηγήθηκε από μια στοιχηματική εταιρεία, με την Betfair το 2002, και η Άστον βίλα που μέχρι τώρα έχει αλλάξει επτά διαφορετικές εταιρίες στο μπροστά μέρος της φανέλας της είναι αυτές που παίρνουν τα περισσότερα.
Επίσης μία άλλη ομάδα που από το 2015 και μετά μόνιμα έχει μία στοιχηματική εταιρεία στο μπροστά μέρος είναι η Γουέστ Χαμ αλλά είναι και εκείνη που έμπλεξε και πιο πολύ. Ο πρώην χορηγός της, Betway, τιμωρήθηκε με πρόστιμο 400,000 λιρών από την Επιτροπή Τυχερών Παιχνιδιών για διαφήμιση στην παιδική ενότητα της ιστοσελίδας του συλλόγου, ενώ η Stake, η αμφιλεγόμενη χορηγία της Everton, αποχώρησε από την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου νωρίτερα φέτος μετά από έρευνα σχετικά με την χρήση της μάρκας της σε ένα ευρέως προβεβλημένο βίντεο στα κοινωνικά μέσα που περιελάμβανε μια ηθοποιό ερωτικών ταινιών.
Η Μπόρνμουθ, η Μπέρνλι, η Φούλαμ, η Νιούκαστλ και η Γουλβς είχαν επίσης κληθεί από την Επιτροπή Τυχερών Παιχνιδιών στο τέλος της περασμένης σεζόν για να προειδοποιηθούν σχετικά με τους κινδύνους της προώθησης μη αδειοδοτημένων ιστοσελίδων στοιχηματισμού.
Η TGP Europe, ο ευρύτερος λευκός πάροχος τυχερών παιχνιδιών (White label λέγεται μια πλατφόρμα έτοιμη, που πάνω της προσαρμόζονται οι καινούργιες εταιρείες πρακτική πολύ δημοφιλής στο gaming), είχε αποχωρήσει από την βρετανική αγορά, αλλά οι συνδεδεμένες εταιρείες που συνεργάζονταν με συλλόγους της Premier League παρέμεναν ενεργές.
Έπρεπε να διασφαλιστεί ότι η πρόσβαση σε αυτές τις ιστοσελίδες, συχνά βασισμένες στην Άπω Ανατολή, ήταν γέω-μπλοκαρισμένη. Αυτό συμβαίνει και στην ελληνική αγορά άλλωστε.
Μια τριετής περίοδος χάριτος που είχε παραχωρήσει ο είδε τον αριθμό των συλλόγων της Premier League που χρηματοδοτούνται από μια εταιρεία τυχερών παιχνιδιών να αυξάνεται από οκτώ σε 11, και περιμένουν τώρα που ολοκληρώνεται ο κύκλος εάν οι εμπορικές γραμμές θα προστατευθούν.
«Βλέπω να έχουμε πραγματικά χαμηλές συμφωνίες, σίγουρα στο πρώτο έτος (μετά την απαγόρευση),» προσθέτει ο Γουίλιαμς. «Ορισμένοι από τους συλλόγους της Premier League φέτος έχουν πάρει περίπου 8 έως 10 εκατομμύρια λίρες για το μπροστινό μέρος της φανέλας τους, αλλά το να δικαιολογήσουν αυτό το ποσό σε μια άλλη εταιρεία μη τυχερών παιχνιδιών θα είναι δύσκολο γιατί μιλάμε για brand exposure που παίρνουν οι στοιχηματικες και αυτό σπάνια αποτιμάται από άλλα προϊόντα.
Μπορεί να δείτε τις αποτιμήσεις να κόβονται ακόμα και στο μισό από αυτά που είναι σε θέση να προσφέρουν οι μάρκες που πραγματεύονται gambling. Μπορεί ακόμη και να πέσουν έσοδα κοντά στο ένα τέταρτο από αυτό που έπαιρναν».
Ωστόσο, κακά τα ψέματα οι τροποποιημένοι κανόνες που καθόρισαν οι ίδιοι οι σύλλογοι της Premier League φρόντισαν να μην κλείσει τελείως η... βρύση.
Συμφωνίες χορηγίας στα μανίκια, διατηρώντας μια παρουσία κατά τη διάρκεια των αγώνων στις πινακίδες ή στο πρόγραμμα των ματς και συνεργασίες για να μπει η χορηγία στη στολή προπόνησης άφησαν ανοιχτές τις πόρτες. Μια χορηγία μανικιού για έναν μέσο σύλλογο της Premier League έχει αξία μεταξύ ενός και δύο εκατομμυρίου λιρών, αλλά όπως αποδείχθηκε με τις χορηγίες φανέλας , το ενδιαφέρον από τις εταιρείες τυχερών παιχνιδιών αναμένεται να οδηγήσει σημαντικά σε αύξηση αυτής της διαφυγής! Επίσης, σχεδόν όλοι οι σύλλογοι έχουν χορηγική σχέση με εταιρείες για ποντάρισμα στο γήπεδο ανάμεσα στις εξέδρες προ αρχίσει ένα ματς και αυτό δεν πρόκειται να μειωθεί ποταπέ στη Βρετανία, γιατί είναι μέσα στη κουλτούρα τους ως λαός!
Το τοπίο έχει σίγουρα αλλάξει κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας. Το 2013-14, υπήρχαν μόνο δύο ομάδες με χορηγούς τυχερών παιχνιδιών, στη φανέλα αλλά οι αριθμοί αυξήθηκαν γρήγορα αμέσως μετά. Στις δύο τελευταίες σεζόν οι χορηγοί gambling και gaming ήταν σε περισσότερες από τις μισές ομάδες της Premier League και εκμεταλλεύτηκαν αυτή την ευκαιρία των ολοένα και πιο πολλών τηλεοπτικών μεταδόσεων!
Οι συμφωνίες έχουν γίνει συνηθισμένες για τις νεοφώτιστες ομάδες. Η Σάντερλαντ υπέγραψε συμφωνία με την W88 στις εβδομάδες που ακολούθησαν την άνοδο μέσω των play-off του Championship, τον Μάιο. Είναι μια εταιρεία που είχε προηγουμένως χορηγήσει τις Βίλα, Γουλβς, Φούλαμ, Λέστερ, Κρίσταλ Πάλας και Μπέρνλι.
Ο υποβιβασμός πίσω στη Championship θα επέτρεπε σε οποιοδήποτε σύλλογο να διατηρήσει μια συνεργασία με μια εταιρεία στοιχημάτων, καθώς η EFL (που άλλωστε χορηγείται από την Sky Bet) συνεχίζει να επιτρέπει παρουσία μπροστά από την φανέλα, ωστόσο είναι η Premier League και η δημοτικότητα που έχει δημιουργήσει που αποτελεί πρόκληση για τη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών.
Δεκάδες χιλιάδες διαφημίσεις τυχερών παιχνιδιών θα εξακολουθούν να εμφανίζονται κάθε Σαββατοκύριακο στα μανίκια, γύρω από τα γήπεδα μέσα σε αυτά και σε όλη τη διάρκεια των μεταδόσεων από τα ΜΜΕ.
«Η κυβέρνηση πρέπει να παρέμβει και να τερματίσει όλες τις διαφημίσεις τυχερών παιχνιδιών και μη φοβάται κανείς πως ποδόσφαιρο θα πάψει να ανθίζει», είπε ο Νικ Χάρβεϊ ως εκπρόσωπος των καταναλωτών, αλλά πρέπει κάποιος να είναι αφελής για να πιστέψει πως μια βιομηχανία δισεκατομμυρίων θα παραμείνει η ίδια αν αφαιρεθεί ένας από τους βασικότερους αιμοδότες της!
Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ που αναλύει το άνοιγμα της Premier League την προηγούμενη σεζόν βρήκε ότι μόνο στη Βρετανία σχεδόν 500.000 καταγράφηκαν σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και κοινωνικά μέσα που αφορούν gambling και ο αριθμός ήταν σχεδόν τριπλάσιος από τον ίδιο αριθμό που αναλύθηκε 12 μήνες νωρίτερα, ενισχύοντας τις ανησυχίες. Από την άλλη μία ευρωπαϊκή έρευνα από το πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ ανέφερε πως κάθε Σαββατοκύριακο υπάρχουν περίπου σε ολόκληρη την Ευρώπη στις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές μεταδόσεις περισσότερα από τρία εκατομμύρια μηνύματα που αφορούν στοιχηματισμό.
Εάν προστεθούν οι ιστοσελίδες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε μηνιαία βάση, η ίδια έρευνα, αναφέρει πως υπάρχουν τουλάχιστον 30 εκατομμύρια μηνύματα τον μήνα, δηλαδή περίπου ένα εκατομμύριο μηνύματα την ημέρα. Αν πιστεύει κανείς λοιπόν πως επειδή δεν θα υπάρχει μία διαφήμιση στην φανέλα μίας ομάδας της Premier League, θα μειωθεί η επιρροή, καλό είναι να πάψει σαν την στρουθοκάμηλο να βάζει το κεφάλι του στην άμμο…