Πολύ καλό για το τίποτα η απαγόρευση στις στοιχηματικές, που ανοίγει δρόμο στις ομάδες να παίξουν κάτω από το τραπέζι!
Όταν οι κανόνες υποτίθεται πως έρχονται να διορθώσουν τα πραγματα και απλά ανοίγουν το δρόμο στο να κινηθεί κάποιος εκτός ορίων για να μπορέσει να βρει λύση τότε κάτι πάει στραβά. Και είναι βέβαιο πως με τους καινούργιους κανονιστικούς και ρυθμιστικούς περιορισμούς που θα ισχύουν από τη νέα περίοδο, 11 ομάδες της Premier League που θα πρέπει να βρουν νέους κύριους χορηγούς επειδή θα τεθεί σε εφαρμογή η απαγόρευση διαφήμισης για εταιρείες στοιχημάτων στην μπροστινή πλευρά στις φανέλες, θα στραφούν προς τη λεγόμενη παράνομη ασιατική αγορά! Σε εκείνη την περίπτωση όποιος σκέφτηκε την ανοησία να απαγορεύει σε νόμιμα αδειοδοτημένες εταιρείες να διαφημιστούν θα πρέπει αργά ή γρήγορα να εξηγήσει αν έγινε από λάθος ή από σκοπιμότητα αυτή η ρύθμιση ανοίγοντας το δρόμο σε δεκάδες εταιρίες "γκρίζας ζώνης" να ενταχθούν στο σύστημα!

Γράφει ο Maverick
Είναι γνωστό σε οποιονδήποτε έχει ασχοληθεί με τα οικονομικά πως οι χειρότεροι σύμβουλοι είναι αυτοί που έχουν κάνει ατέλειωτες σπουδές σε θεωρητικό επίπεδο αλλά ποτό ε δεν έχουν βγάλει να δουλέψουν στην πραγματική αγορά εργασίας! Με αποτέλεσμα όλες οι συμβουλευτικές τους δραστηριότητες κυρίως προς κάθε κυβέρνηση να είναι πάρε τη μία και χτύπα την άλλη!
Η ίδια περίπτωση με τους συγκοινωνιολόγους που έχοντας ατελείωτη θεωρία στο κεφάλι, αλλά μηδέν εμπειρία στην πράξη κάνουν τα τερατουργήματα με εισηγήσεις για αλλαγές και ρυθμίσεις που μαθηματικά οδηγούν σε χειροτέρευση των συνθηκών και σχεδόν ποτέ σε βελτίωση!
Στην Βρετανία λοιπόν, με αυτή την απόφαση να απαγορευτεί σε νόμιμες εταιρείες που φορολογούνται με εκατομμύρια το χρόνο από την κυβέρνηση, να διαφημίζονται στο κατεξοχήν παραδοσιακο άθλημα που είναι το ποδόσφαιρο, άνοιξαν το κουτί της Πανδώρας. Στη Βρετανία όπου το στοίχημα υπάρχει στη ζωή των σπορ από την τελευταία δεκαετία του 19ου αιώνα, δηλαδή πριν από σχεδόν 130 χρόνια, το να μην μπορεί μια εταιρεία να διαφημίσει στην μπροστινή πλευρά μιας φανελας το προϊόν της είναι και ανόητο και επικίνδυνο!
Γιατί φυσικά, πολύ ωραίες οι προθέσεις να μην εθίζεται ο κόσμος στον στοιχηματισμό, αλλά αυτό δεν προκύπτει από την απαγόρευση στην διαφήμιση αλλά από το να κάνεις πολύ καλύτερη ενημέρωση ακόμα και στα νέα παιδιά μέσα από το σχολείο και από το σπίτι. Σκύβοντας το κεφάλι όμως σαν την στρουθοκάμηλο και βάζοντας τους Τίνα μου πιστεύοντας ότι επειδή θα απαγορεύσεις μία εταιρεία από το να είναι στην μπροστινή πλευρά της φανέλας της Γουέστ Χαμ για παράδειγμα, θα βελτιώσεις την κατάσταση είσαι και αφελής και επικινδυνος.
Αυτό θα αποτελέσει οικονομικό πλήγμα για τις ομάδες που θίγονται, αφού οι εταιρείες τυχερών παιχνιδιών είναι γνωστό ότι πληρώνουν σημαντικό επιπλέον ποσό σε σχέση με τους τυπικούς βιομηχανικούς ανταγωνιστές!
Όπως είπε η Karren Brady στη Βουλή των Λόρδων σε συζήτηση για το νομοσχέδιο σχετικά με τη διακυβέρνηση του ποδοσφαίρου τον περασμένο Νοέμβριο, “η τυπική διαφορά μεταξύ χορηγιών μπλούζας με τζόγο και χωρίς είναι περίπου 40%”. Η αντιπρόεδρος της Γουεστ Χαμ μάλιστα προειδοποίησε:πως "κάποιες ομάδες της Premier League, με αυτή την απόφαση θα εχουν μείωση περίπου 20% των συνολικών εμπορικών τους εσόδων και μέρος αυτού θα μετακυλήσει στον οπαδό με αύξηση της τιμής των εισιτηρίων".
Πώς θα καλυφθεί όμως γενικότερα το έλλειμμα; Και για μένα αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα και όχι αν θα αυξηθούν 10 λίρες οι τιμές των εισιτηρίων.
Ορισμένες ομάδες φαίνεται να έχουν επιλέξει τη λύση να συνεχίσουν όπως πριν, προσαρμόζοντας τη φύση της προσφοράς τους σε συνεργάτες που τώρα μπαίνουν στην μπροστινή πλευρά! Η προσφορά περιλαμβάνει κρυφές συνεργασίες με ασιατικούς παρόχους που δεν είναι αδειοδοτημένοι στο Ηνωμένο Βασίλειο και στοχεύουν σε παράνομες αγορές στην Κίνα και στη νότια και ανατολική Ασία. Οι ομάδες που θίγονται άμεσα είναι οι Σάντερλαντ, Άστον Βίλα, Λιντς, Νότιγχαμ Φόρεστ και Τσέλσι
Και αν περίμενε η κυβέρνηση της Βρετανίας που ολοταχώς αποδεικνύεται ανεπαρκέστατη (στο παρελθόν στο νησί μία κυβέρνηση που είχε εκλεγεί μόλις μερικούς μήνες πριν δεν είχε βρεθεί ποτέ στην τρίτη θέση των δημοσκοπήσεων μέσα σε τόσο ελάχιστο διάστημα) να κάτσουν οι ομάδες και να μοιρολογούν έκαναν λάθος! Φυσικά και στράφηκαν προς άλλες λύσεις ακόμα και οριακά γκρίζες το οποίο όμως δημιουργεί αλλά τεράστια θέματα και προβλήματα.
Αλλωστε υπάρχει ακόμη διαφημιστικός χώρος προς πώληση σε premium τιμές, καθώς η εν λόγω απαγόρευση θα περιορίζεται μόνο στις μπροστινές πλευρές των φανελών. Θα παραμένει δυνατό, για παράδειγμα, να εμφανίζονται τα ονόματα των εταιρειών τζόγου στα μανίκια των φανελών και στις LED περιφερειακές διαφημιστικές πινακίδες που περιβάλλουν τα γήπεδα. Άρα πολύ κακό για το τίποτα που είχε γράψει κάποτε ο Σαίξπηρ!
Μέχρι πρόσφατα, συμφωνίες με ασιατικούς παρόχους ήταν εκτός συζήτησης αν δεν είχαν ρυθμιστική κατάσταση στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ως εκ τούτου, αυτές οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν λεγόμενες εταιρείες λευκής ετικέτας (White Label) , όπως η TGP Europe με έδρα το Isle of Man, για να καταχωρήσουν βρετανικά domain names με την Επιτροπή Τζόγου της Μεγάλης Βρετανίας (GBGC).
Όμως η TGP Europe αποχώρησε από την βρετανική αγορά μετά την επιβολή προστίμου 3,3 εκατομμυρίων λιρών από την GBGC τον περασμένο Μάιο για πολλαπλές παραβάσεις κανονισμών κατά του ξεπλύματος χρημάτων.
Άλλοι ακολούθησαν το παράδειγμά τους...
Αυτό θα σήμαινε συνήθως ότι οποιαδήποτε μορφή διαφήμισης για αυτούς τους παρόχους δεν θα επιτρεπόταν πλέον στη Βρετανία. Παρ' όλα αυτά, αυτοί οι πάροχοι εξακολουθούν να είναι μέρος του οικοσυστήματος της Premier League. Και εννοείται πως οι ομάδες θα ζητήσουν πολύ περισσότερα λεφτά από αυτούς για να διαφημίζονται οπότε σε περίπτωση που τιμωρηθούν με κάποιο πρόστιμο και μάλιστα ο νέος ρυθμιστικός κανονισμούς αναφέρει ότι δεν υπάρχει κάποια επιπλοκή ακόμα κι αν τιμωρηθεί αρκετές φορές μία ομάδα, θα μπορούν να πληρώσουν εύκολα αυτό το πρόστιμο ακόμα, αποζημιώνοντας μέχρι και την εταιρεία, προκειμένου να κάνουν τη δουλειά τους! Εν ολίγοις μία τρύπα στο νερό για τους φωστήρες της κυβέρνησης των εργατικών!
Καμιά αγορά δε ρυθμίστηκε ποτέ βάζοντας τετοιες απαγορεύσεις, Οι ομάδες φυσικά θα βρουν άκρη και θα κάνουν τη δουλειά τους! Αλλά στο τέλος της ημέρας θα την πληρώσει και ο καταναλωτής για κάποιον αφελή υπουργό (ή και επικίνδυνο ακόμα) που κυνηγάει ανεμόμυλους! Το γρηγορότερο που θα καταφέρουν να κάνουν οι ομάδες αυτή την ρυθμιστική αρχή να μαζέψει αυτή την ανούσια αλλαγή η κατάσταση θα εξομαλυνθεί... αλλά δεν φαίνεται φως στον ορίζοντα!