Φανέλες από... χρυσάφι (pics)

Τα 40 εκ. λίρες της ετήσιας συμφωνίας της Τσέλσι με τη «Yokohama» ως αντάλλαγμα της διαφήμισης της εταιρίας ελαστικών στο κέντρο της φανέλας των «μπλε», συντελούν στο να εκτοξευθεί η αξία των εμφανίσεων της φετινής Πρέμιερ Λιγκ, σπάζοντας το φράγμα των 200 εκ. λιρών. 

Φανέλες από... χρυσάφι (pics)

Φαίνεται πως τα τελευταία χρόνια αρκετές παγκόσμιας εμβέλειας εταιρίες καταθέτουν χρυσάφι, με αντάλλαγμα να προβληθούν μέσα από τους συλλόγους της Πρέμιερ Λιγκ.

Η συμφωνία της Τσέλσι με τη «Yokohama» έρχεται να εκτοξεύσει τα εμπορικά κέρδη της Πρέμιερ λιγκ και σε συνδυασμό με τη συμφωνία της Λίβερπουλ με την «Standar Chartered», καθιστούν το αγγλικό πρωτάθλημα ως το ακριβότερο από άποψη χορηγιών στις εμφανίσεις.

Για πρώτη φορά τα κέρδη από τις διαφημίσεις των εμφανίσεων ανέρχονται σε 222 εκ. λίρες, ποσό ρεκόρ, αν σκεφτεί κανείς πως είναι κατά 30 εκ. αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο των 191 εκ. λιρών της περσινής χρονιάς. Η διαφήμιση μάλιστα στις εμφανίσεις, έχει εκτοξευθεί την τελευταία πενταετία σε ποσοστό τις τάξης του 121%.

Για να γίνει αντιληπτό το εμπορικό μέγεθος της Πρέμιερ Λιγκ, αξίζει να ρίξει κανείς μια ματιά στα κέρδη της Μπουντεσλίγκα, που είναι θεωρητικά το δεύτερο εμπορικότερο πρωτάθλημα από άποψη διαφημίσεων στις φανέλες. Στο γερμανικό λοιπόν πρωτάθλημα το συνολικό κόστος από τις χορηγίες των εμφανίσεων έφτασε φέτος στα 101 εκ. λίρες, ποσό που θυμίζει αυτά της Πρέμιερ Λιγκ... προ πενταετίας.

Το δεύτερο στοιχείο, ποιοτικό και όχι ποσοτικό αυτή τη φορά που αξίζει ιδιαίτερη μνεία, είναι το από που προέρχονται αυτές οι συμφωνίες.

Το εμπορικό όνομα του αγγλικού πρωταθλήματος ξεφεύγει από τα στενά όρια όχι μόνο της «Γηραιάς Αλβιώνας», αλλά και της Ευρώπης γενικότερα. Δεκατέσσερις εταιρίες από το εξωτερικό, οι δώδεκα από τις οποίες είναι διαφορετικών χωρών, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Κίνας, της Ταϊλάνδης και της Μάλτας,  χτύπησαν την πόρτα της Πρέμιερ Λιγκ, καταθέτοντας «γη και ύδωρ» σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτούν το εμπορικό μέγεθος των συλλόγων και την παγκόσμια φήμη τους.

Ναυαρχίδα στην εμπορική αξία εξακολουθεί να αποτελεί η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η συμφωνία της οποίας με την «Adidas» προκαλεί μάλλον... πονοκέφαλο στους μη μυημένους. Η συνεργασία της εταιρίας αθλητικών ειδών με τους «κόκκινους διαβόλους» ως το 2015 ανέρχεται στα 70 εκ. λίρες ετησίως, την ίδια ώρα που η δεύτερη Ρεάλ Μαδρίτης, εισπράττει από την ίδια εταιρία περίπου τα μισά.

Όσον αφορά την αθλητική ένδυση και εκεί το παζάρι φέτος ξεπερνάει κάθε προηγούμενο. Η συμφωνία της Λίβερπουλ με την αμερικανική «New Balance» για δέκα χρόνια δημιουργεί νέα δεδομένα, με την εταιρία να θέλει να μπει σφήνα σε μια μεγάλη αγορά. Παράλληλα στο παιχνίδι εξακολουθεί να παίζει δυνατά και η «Puma», που από το 2014 τα έχει βρει με την Άρσεναλ, προσφέροντας στους Λονδρέζουν περίπου 28 εκ. λίρες ετησίως, κάνοντας τους «κανονιέρηδες» την τρίτη πιο κερδοφόρα ομάδα στην αθλητική ένδυση, μετά τις Γιουνάιτεντ και Ρεάλ.

Γιώργος Σπανομανώλης
follow on twitter @GiorgosSpanoman