Το brand name Λίβερπουλ αντέχει ακόμη!
Αυτό που ξαφνιάζει στη λίστα της Deloitte με τις πιο πλούσιες ομάδες του πλανήτη, δεν είναι η Μπαρτσελόνα, ούτε η Ρεάλ. Αυτό το γνωρίζαμε και η κόντρα τους έχει απογειώσει και την οικονομική τους αξία. Φυσικά δεν ξαφνιάζει ούτε η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Πάντα ήταν το πιο δυναμικό στοιχείο στο αγγλικό ποδόσφαιρο, η ομάδα με τους πιο πολλούς φίλους μέσα και έξω από το νησί, ακόμη και στο διάστημα της πλήρους απαξίωσης της στα μέσα της δεκαετίας του 70 όταν έφτασε ακόμη και να υποβιβαστεί!
Η ανυδρία τίτλων (μόλις τέσσερα Κύπελλα Αγγλίας και ένα Κύπελλο Κυπελλούχων ) σε 25 χρόνια ύστερα την κατάκτηση του Κυπέλλου Πρωταθλητριών το 1968, μέχρι το πρώτο πρωτάθλημα επί Πρέμιερ Λιγκ το 1993 δεν επηρέασε ποτέ την εμπορική της δυναμική. Και όταν πια η ομάδα άρχισε να κατακτά διαδοχικά τρόπαια, μαζί με την επέκταση της στην Ασία και την εκτόξευση του Τσάμπιονς Λιγκ έφτασε σε δυσθεώρητα ύψη! Ωστόσο αυτό που ξαφνιάζει αφήνοντας άφωνο τον ουδέτερο παρατηρητή είναι η συνεχιζόμενη δυναμική που διατηρεί η Λίβερπουλ παρά την αγωνιστική της παρακμή! Αυτές οι δύο ομάδες άλλωστε διαχρονικά ήταν και είναι τα πιο σταθερά brand name στο αγγλικό ποδόσφαιρο. Όπως λοιπόν την περίοδο της απόλυτης κυριαρχίας της Λίβερπουλ, από το 1973 έως το 1991, μόνο η Γιουνάιτεντ την κόντραρε σε δημοφιλία -αν και αγωνιστικά δεν ήταν στο ίδιο επίπεδο- έτσι και τώρα η ομάδα του «Ανφιλντ» αντιστέκεται σθεναρά στη μάχη των τοπ ομάδων της υφηλίου, αν και έχει πολλά ντεζαβαντάζ! Το γήπεδο της για παράδειγμα, όσο ατμοσφαιρικό και αν παραμένει, δεν παύει να είναι πολύ παλιό για να δώσει την προσδοκώμενη -από την δυναμική του κλαμπ- αύξηση στα έσοδα στις matchdays. Η χωρητικότητα του (με το ζόρι 44.500 θεατές) φέρνει πολύ πίσω τη Λίβερπουλ στα έσοδα αφού για παράδειγμα η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ σε μία μέτρια εντός έδρας μέρα κόβει περίπου 70.000 εισιτήρια!
Η Λίβερπουλ επίσης έχει τρεις σεζόν να βγει στο Τσάμπιονς Λιγκ κάτι που επηρεάζει τουλάχιστον κατά 70 εκατομμύρια ευρώ την εισροή χρημάτων στα ταμεία της, ενώ φυσικά η έλλειψη τίτλων μειώνει και τη δυνατότητα της να προσελκύσει καλύτερους παίκτες. Παρόλα αυτά όμως διατηρεί πολύ υψηλή αξία στη διαφήμιση της φανέλας (την τρίτη ακριβότερη στο νησί πίσω από Γιουνάιτεντ και Σίτι) καθώς και πάρα πολύ σημαντικά έσοδα από την αλλαγή εταιρείας ένδυσης (από την Adidas μετακινήθηκε στην αμερικανική Warrior) κάτι που εκτός από πολύ υψηλότερο τίμημα συνοδεύεται και από την αλλαγή πολιτικής στην αποκλειστική διάθεση προιόντων ανά των πλανήτη. Πλέον εκτός του πολύ μεγαλύτερου ποσοστού κέρδους από ότι πριν, δεν υπάρχουν και τα μπλοκαρίσματα που προέκυπταν από την μη δυνατότητα συνύπαρξης των προιόντων της Adidas με τη NIKE και την PUMA. Φυσικά η Λίβερπουλ έχει υποστεί σημαντική πτώση εσόδων σε σχέση με το 2005 και το 2007 όταν δηλαδή έφτανε στους τελικούς του Τσάμπιονς Λιγκ, αλλά αυτή η συνεχιζόμενη δυναμική της σε συνδυασμό και με άλλες εμπορικές συμφωνίες συν το καινούργιο τηλεοπτικό συμβόλαιο που τίθεται σε εφαρμογή από το καλοκαίρι και θα ανεβάσει τα έσοδα όλων των αγγλικών ομάδων θα την φέρουν σε ακόμη καλύτερη θέση του χρόνου!
Αναλυτής της εταιρείας Deloitte που φιλοξενήθηκε στην ITV έλεγε πως πραγματικά η Λίβερπουλ αποδεικνύει πόσο σημαντικό brand name παραμένει παγκοσμίως αφού όλες οι υπόλοιπες ομάδες στη λίστα βρίσκονται σε αγωνιστική άνοδο ή σταθερή τροχιά πρωταθλητισμού. «Μόνο η Γιουνάιτεντ μπορεί να συγκριθεί μαζί της στη Βρετανία, αλλά πάντα θα είναι πιο μπροστά. Και αυτό γιατί ακόμη και αν καταφέρει να βγει ξανά στο Τσάμπιονς Λιγκ ή κερδίσει τίτλους η Λίβερπουλ το αγκάθι της θα είναι το γήπεδο. Όσο δεν θα βρίσκεται τρόπος να γίνει το Ανφιλντ στάδιο του 21ου αιώνα, η ψαλίδα δεν θα κλείσει!» ήταν τα λόγια του.